אינסטגרם נחשבת לאחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בכל העולם. מאות מיליוני משתמשים פעילים נכנסים ומעבירים שעות על גבי שעות מול המסך של הטלפון החכם בעקבות הנושאים הכי שיקים והאנשים הכי חמים בשטח. זה כבר לא סוד, ההזדמנויות העסקיות להרוויח סכומי כסף יפים מאוד דרך אינסטגרם ממשיכות לטפס לגבהים עצומים אליהם רבבות צעירים, צעירות ואף בעלי עסקים שואפים להגיע ממשיכות לצמוח באינסטגרם.
זה ידוע שכל בעל עסק או עצמאי שמעוניין לקדם את עצמו מבחינה פיננסית ושיווקית, חייב לשקול הפעלה של עמוד עסקי בלפחות אחת מהרשתות החברתיות הנפוצות כיום, ובראשם אינסטגרם. רק כך ניתן להגיע לקהלים גדולים יותר, לחשוף את השם העסקי שלכם בין לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את מכסת הרווחים שלכם פי כמה וכמה.
השגת עוקבים באינסטגרם – "השגת המיליון הראשון זה הכי קשה"
להשיג עוקבים באינסטגרם זה לא דבר כל כך קל אלא אם כן אתם כבר מפורסמים בפלטפורמות אחרות או בעולם האמיתי. במידה ויש לכם אפשרות לשווק את עצמכם בעולם האמיתי במקביל למינוף הדף שלכם, הרי זו הדרך הטובה ביותר. היום כל איש שיווק יגיד לכם שהדרך הכי טובה להתפרסם זה לעבוד במקביל על כלל הפלטפורמות שעומדות לרשותכם – תחזוקת עמוד מעריצים, עמוד עסקי, השקעה בשיווק מדיה ופרסומים בערוצים אחרים.
חשוב לזכור שהשגת העוקבים הראשונים זה הכי קשה. 1000 יכול להישמע אמנם מספר קטן וזעום למדי, אך יש אנשים שימצאו את זה מאתגר למדי. למזלכם, הנה כמה טיפים ורעיונות שיכולים לעזור לכם להשיג את 1000 העוקבים הראשונים שלכם. זכרו שזה הכל עניין של לדעת כיצד להשקיע בצורה נכונה את הזמן והמאמצים שלכם.
להלן כמה אסטרטגיות שיעזרו לכם להשיג את 1000 העוקבים הראשוניים, החל מיצירה של פרופיל אינסטגרם אטרקטיבי ומעניין, לעמוד בתחרויות העומדות מולכם ולהישאר נאמנים לרעיון שבגללו הקמתם את העסק או הרעיון לדף.
הגדירו היטב את תחומי העיסוק שלכם
כמו כל עסק מתחיל, גם להתחיל דף אינסטגרם עם עוקבים רבים שהולכים ומתרבים להם עם הזמן דורש התמקדות בנושא תוכן מסוים. אם אתם בעלי עסק ואתם משווקים שירותים שונים בתשלום, הרי זה עולם התוכן שלכם. אם אתם עדיין לא יודעים מה אתם רוצים להראות לעולם, חשוב לשבת על כך ולבצע רשימה של נושאים ותחומים שאתם יכולים להיות בהם טובים ברמה שמושכת אלפי מעריצים, אם לא יותר.
אחרי שהחלטתם על עולם תוכן מוגדר בהם תעלו נושאים ותעסקו, יש לעצב את עמוד האינסטגרם שלכם ברמה מושכת ומפתה. בנו את הפרופיל שלכם כך שייראה טוב ויהיה שווה לצפייה ומעקב. הסתכלו על הדף שלכם דרך העיניים של המעריץ הפוטנציאלי – מה אתם רואים ומה אתם מצפים לראות?
אל תחסכו במידע ופרטים!
אתם רוצים שיהיו לכם לפחות 1000 עוקבים, נכון? אז הציגו עצמכם בפניהם. אל תתנו להם לנחש מי אתם ומה אתם מעוניינים להציג בפניהם. הם אמורים לצפות ולדעת מראש מה אופי התמונות, ה"סטוריס" וה"רילס" שאתם עומדים להעלות לשם, מדי כל כמה זמן.
עוקבים מעריכים אנשים שהם יודעים עליהם פרטים, לפחות הפרטים הבסיסיים. ספרו להם מי אתם, מה אתם, במה אתם טובים ולמה שווה להם לעקוב אחריכם.
בחירת שם המשתמש– אלמנט מפתח בצבירת עוקבים
אל תסבכו את העוקבים שלכם עם שמות ארוכים, מסובכים וקשים לזכירה. צרו לעצמכם שם משתמש קליט, שיהיה מהיר לתפיסה אצל העוקבים. בצורה זו גם אם עוקב פוטנציאלי צופה בתוכן שלכם ולא מייד עושה "עוקב", הוא יכול לזכור אתכם בקלות בזכות שם שקל לו לזכור והוא כבר יחפש אתכם, אם תציגו לו תוכן שווה.
במידה ושם העמוד ו/או העסק שלכם כבר תפוס, תוכלו לערוך את השם של העמוד שלכם כך שחלק ממנו יהיה שם המותג/עסק וחלק נוסף יהיה השם הפרטי שלכם. אפשר לכתוב את השם הפרטי או המלא שלכם בצירוף של שם העסק באותה שורה ללא מרווחים.
כיצד להגדיר את החשבון שלכם בצורה אטרקטיבית ביותר?
אחרי שרשמתם את שמכם בהגדרות, ערכו את הפרופיל כך שיהפוך להיות ציבורי. ניתן לעשות זאת דרך "אפשרויות". וודאו גם שאפשרות "חשבון פרטי" כבויה.
בחרו בתמונת פרופיל שמתאימה בדיוק למותג, השירות, העסק או הנושא עליו אתם תצרו את התוכן. בחרו בתמונה הכי שווה, הכי אטרקטיבית, הכי טובה שלכם. כדאי מאוד להתייעץ עם קרובי משפחה, חברים ומכרים שיראו את מבחר התמונות שאתם שוקלים להציג ומה דעתם עליהם, מתוכם תבחרו את התמונה שצברה הכי הרבה המלצות. זכרו, אחרי הכל העוקבים שיהיו לכם יהיו אנשים רגילים למדי כמו בני משפחתכם, קרובי משפחה וחברים, כך שהדעות שלהם יכולות לשקף את מצב השוק.
דבר מאוד חשוב לעשות זה לרשת את עצמכם בכמה שיותר רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט ולסעף את הגישה אליכם. מומלץ ביותר להוסיף עץ קישורים אל תוך הביוגרפיה שלכם על מנת להקל על אנשים לקפוץ מעמוד האינסטגרם שלכם אל פלטפורמות אחרות ולהיות חשופים לתכנים נוספים שלכם בערוצים אחרים.