מי שמנהל עמוד עסקי ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט לבטח יודע מה החשיבות של עבודה נכונה ושל הכרות מעמיקה עם הדרך שבה כל אחת מהרשתות החברתיות פועלת. לכל רשת יש את העקרונות שלה ולכן צריך לעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים ובעלי מיומנות וידע שיידעו בדיוק איך הכי נכון לקדם כל עסק בפייסבוק או ברשתות החברתיות האחרות. לא בכדי יש ביקוש רב לשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום זה, שכן בעלי עסקים יודעים שאם הם רוצים עוד ועוד עוקבים בפייסבוק עליהם לדעת באילו צרכים אפשר להשיג אותם ואיך לעשות את זה הכי נכון.
מה עושים עם הנתון של מספר עוקבים בפייסבוק?
לעבודה נכונה ומקצועית של ניהול עמוד עסקי בפייסבוק יש כמה וכמה פרמטרים ואינדיקציות. המטרה הראשית היא למשוך עוד ועוד גולשים שיתעניינו בתוכן שעולה בעמוד וירצו להישאר עוקבים ומעודכנים בכל מה שקורה עם המוצרים או השירותים של העסק. המטרה המשנית היא לשמור אותם קרוב, לגרום להם עניין וסקרנות, לדאוג שהם ימשכו עוד עוקבים בפייסבוק לעמוד של העסק וכמובן יהפכו כמה שיותר מהר ללקוחות שגם מביאים איתם הכנסות. מספר גבוה של עוקבים יצביע על עמוד מקצועי, רציני ומעניין ומכאן שמספר גבוה של עוקבים גם יביא איתו עוד ועוד עוקבים ולקוחות. המסקנה המתבקשת היא שצריך שיהיה מספר גבוה של עוקבים.
איך משיגים עוקבים בפייסבוק?
על מנת שאכן יהיה מספר גבוה של עוקבים לעמוד עסקי בפייסבוק יש לבצע כמה פעולות. הפעולה שפועלת לטווח הארוך וצריך להתאזר בסבלנות על מנת לראות את התוצאות שלה היא גיבוש אסטרטגיית תוכן מקיפה שתכלול מגוון רחב של פעולות – קידום האתר במנועי החיפוש, ניהול העמוד העסקי ובכלל זה גם מעורבות בקבוצות או פורומים מקצועיים. המטרה תהיה הגדלת החשיפה של העמוד העסקי, מה שימשוך עוד עוקבים בפייסבוק. האפשרות השנייה והמהירה יותר היא קנייה של מספרי עוקבים, כלומר תשלום עבור יצירת מצג של מספר עוקבים גבוה יותר מאלה אשר בפועל לחצו על עוקב ורצו מיוזמתם להפוך לעוקבים.
למה חשוב שיהיו הרבה עוקבים בעמוד העסקי?
הזמנת עוקבים בפייסבוק לעמוד העסקי היא בעצם המהות העסקית ברשת החברתית הפופולרית הזאת. ככל שיהיו לעמוד יותר עוקבים כך התפוצה של התוכן שמועלה בו תהיה גדולה ורחבה יותר ויותר גולשים יתוודעו לעצם קיומו של העסק. בדרך זו אפשר יהיה למשוך עוד ועוד גולשים ומכאן החשיבות של מספר העוקבים הן עבור בעל העסק והן עבור מי שמקדם את העסק שלו ברשת האינטרנט. ככל שהמספר יהיה גבוה יותר (אך גם סביר והגיוני עבור קנה המידה של גודל העסק וקהל היעד שלו) כך יגיעו עוד ועוד גולשים שיבינו שהתוכן בעמוד מעניין וכדאי להם להפוך בעצמם לעוקבים.
איך מספר העוקבים משרת את העסק?
כל גולש אקראי שמגיע להתרשם מעמוד עסקי זה או אחר מיד בודק כמה עוקבים יש לו. מספר העוקבים הוא אינדיקציה די אמינה למקצועיות והרצינות של העסק ומכאן לכדאיות של להפוך להיות עוקבים שלו. מכאן קל יותר להבין את הרציונל של בעלי עסקים או מקדמי אתרים לקנות מספרי עוקבים וכך להגדיל באופן יזום את המספר החשוב הזה. ברגע שהמספר גבוה דיו – הוא כבר עושה עבודה בעצמו וגורם לגולשים לחשוב שמדובר בעמוד מעניין ומקצועי. מכאן ועד לחיצה על כפתור העוקב הדרך עבורם קצרה והם שמחים לעשות את זה.
איך מרגיש בעל העסק כשמספר העוקבים גבוה
אין ספק שמספר גבוה של עוקבים בעמוד העסקי הוא מטרה ראויה ולא מעט בעלי עסקים מעוניינים בה ולא בכדי. מספר גבוה של עוקבים הוא אינדיקציה לכך שהעמוד מעניין ומושך אליו עוד ועוד גולשים ולכן הוא רק חלק מהמטרה העסקית של מי שמקדם את העמוד. כאשר בעל העסק יראה עוד ועוד גולשים שהופכים לעוקבים אין ספק שהוא יידע שעבודת הקידום פועלת בצורה נכונה ובהתאם לכך גם ההכנסות לבטח יעלו. ברגע שהקידום של העמוד מבוצע בצורה איכותית ומקצועית אפשר להיות בטוחים, שמחים ומסופקים מהעובדה שגולשים חדשים מגלים את העסק, המוצרים והשירותים שלו ומתעניינים בהם.